Saturday, October 06, 2007

En far som har kontroll

I dag har vært en veldi spesiell dag. Eg har våre jemma alaina i huse i heile dag. Åsså e d jo borsdagen min, å då e d litt ekstra rart å var alaina, men så har det strømmt på me borsdagsmellingar som har våre veldi koseli. Eg har visst at folk har tenkt på meg. Men når en e alaina så får en en del ti t å tenka, å d har eg gjort. Ikkje sånne store jube filosofiske tankar, men sånne vanlige om ke eg må jørr å ke som skjer for tiå å sånn. Eg har egentli gjort veldi lide, men eghar haila tiå hatt en slags uro inni meg. En uro som saia at eg har ting som må gjørs. Og i dag hadde eg bestemt meg for at eg bare skolle bruga ti me meg sjøl, pleia meg sjøl. Men det e ikkje så lett når du haila tiå tenke at du burde jørr någe "fornuftig", for ellers vil ikkje ting gå opp, då går det gale. Eg har ikkje tenkt det sånn heilt konkret, men d har låge å ulma inni meg. Å d e veldi strevsomt. Men då e d godt å vida at eg har en far som har kontroll. En far som eg kan få lov t å legga alt d som tunge meg på. Åsså ska eg bare få lov t å var hans barn. Og i visshet om det kan eg få lov t å sova godt, uten å tenka på någe som helst. Eg merke d e spesielt godt å ha en sånnen far nå som eg e alaina. Då saie eg go natt og ser fram t en go søvn i Guds nærhet.

4 comments:

Anette said...

Ah, det e herligt å ha ein som bere alt. Og det e befriande å konna stola på det. Av og te går det an å sleppa tage og la han bera.

Eg kjenne meg så godt igjen i det å måtta gjørr någe fornuftig, alltid. Og det e så slitsomt. Eg trur på balansen mellom kvile og arbeid (fritt gjennfortalt fra "en helt overkommelig disippel"). Å jobba beinhart når ein jobbe, og så kvila "beinhart" med god sanvittighed. Det e derfor Gud gav oss kviledagen trur eg...

Morten said...

jepp. d trur eg åg. Me har nåk någe å lera av doppler eg, å lera oss å jørr så lide som muli av og t.

Camilla Kristiine said...

Ja, d e saa utrolig godt aa vite at me har ein Far som har all kontroll, og som elsker at me sedde oss i Hans fang og bare slapper av.
Sorry at eg sije ringte eller skreiv paa dagen din...har vaare vanskelig aa faa komt seg paa internett, eller igjoena paa tlf.Men gratla med dagen!!!Hb du hadde ein kjempefin dag!Gla i deg!!!
KLEM Camilla

Anette said...

doppler??
eg forsto kje det heilt.