Wednesday, June 27, 2007

Å-å-å, kan eg ha det bere enn eg har det nå?

I skrivende stund ligger Morten i sin gode varme seng og får servert vakker musikk fra stereoanlegget sitt. Personen bak dagens meny er Bjørn Eidsvåg. For øyeblikke nytes sangen: "Blyge blomar". Å-å-å, kan eg ha det bere enn eg har det nå? Sommeren e jo en tid for skrue ned tempoet på livet sitt (å bare eksistere som eg har skreve om tidligare), noe som jeg har tatt på alvor. For live mitt går nesten ikkje framøve lengre, kanskje d har tippet litt over? Men, men. Grait nok at live går roligt altså, d domma e bare at eg glømme å kjenna på at eg eksistere, eg bare eksistere uden å tenka på d, å d e ikkje så godt viss dåkk forstår. Men sommeren e jo og ei ti får å jørr alt d en ikkje har fått ti t åre som har gått. SÅ i dag har bejunt litt på d då. Eg har og opplevd någen spesiele ting i dag. Eg har skreve ai lista om alt isamen nedenfor, her e en oversikt over alt det spennande eg har jort i dag:

-kjekket for første gang hvitfargen på tennene mine på en hvithetsskala på en tannkrem.
-lurte Jonatan med meg opp på rommet mitt for første gang. Her har han aldri vært før, siden rommet tidligere tilhørte Anette, og hu sko vartfall ikkje ha den honnen på romme sitt! Så itte litt strev fekk jeg ham omsider opp, men problemet oppstod når han sko ner igjen, for den to år gamle hunden har jo høydeskrekk, og når han sko ut av døra(på romme mitt) såg han rett ned trappå(som e en svimlende høyde). Han kom seg ned til slutt då.
-Me hadde for fyste gong bibelgruppe/prossessgruppe uten Jarle testede, d va litt annerledes.
-Eg lagte taco me fejitaskrydder, har gjort d en gång før, va ikkje suksess denne gången heller.

4 comments:

Maria said...

...det kryddere e kje det besta nei, det har du rett i.

Syns synd på Jonatan eg, høyder e ikkje liga kjekke for alle, men godt at han kom seg både opp og ner.

God sommer - å me snakkes...

Beate said...

hei, hei:)

Kjekt å sjå deg på skjærgårs:) dæ æ alltid kjekt å læsa kæ du blogge om..

Morten said...

Takk for kommentaren begge to:D Kjekt å lesa bloggen din Beate, elske å oppdaga nye bloggar;)

Hanne Matilde said...

Heia Jonatan!
Har du ennå ikkje slutta med det der fajitas krydderet?
Trodde du hadde lert;)
Jaja, du har vel aldri hatt din stuste gave på kjøkkenet har du vel?
Men du har ett poeng Morten! Viktig å tenka øve at me eksistere!
Tips te Bjørn Eidsvåg sang: Aftenbønn.
Den e nyydelige=)