Saturday, November 10, 2007

"Vi er her fortsatt!"

Vi i Dverge-komiteen tenkte at det var lurt å gi litt lyd ifra oss, slik at dere ikke glemmer at vi er her. Så nedenfor har vi skrevet en av yndlingssangene våre som vi tror dere faktisk har hørt.

We dig dig dig dig dig dig dig in our mine the whole day through
To dig dig dig dig dig dig dig is what we like to do
It ain't no trick to get rich quick
If you dig dig dig with a shovel or a pick
In a mine! In a mine! In a mine! In a mine!
Where a million diamonds shine!

We dig dig dig dig dig dig dig from early morn till night
We dig dig dig dig dig dig dig up everything in sight
We dig up diamonds by the score
A thousand rubies, sometimes more
But we don't know what we dig 'em for
We dig dig dig a-dig dig

Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho

Heigh-ho, Heigh-ho
It's home from work we go
Heigh-ho, Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho, Heigh-ho
It's home from work we go
Heigh-ho, Heigh-ho, Heigh-ho

Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho, Heigh-ho
Heigh-ho hum
Heigh-ho

Dvergehilsen fra oss i Dverge-komiteen!
(PS: Hanna, søknaden din er under vurdering. Vi beklager at det har tatt så lang tid før du har hørt fra oss, men Dverge-komiteen har veldig mye å gjøre for tiden. Vi har ikke glemt deg, ting tar bare litt tid. Så vær tolmodig. Du har forresten godt av å øve deg i å være tolmodig. Det er en god egenskap for en steinhugger(og vi regner med at du ønsker å bli en siden du vil bli medlem av Dverge-komiteen))

10 comments:

Miss Wonderhill said...

sjef med besøk!
glede meg!

Morten said...

Når me saie at me fortsatt e her, så konne d våre fint om dåkk sa d samma. For eg bejunne å lura på om dåkk egentli e der ude?

Camilla Kristiine said...

Hellu...flott at dåkke e der, men eg sko gjerna ha visst litt mer om denne dverge-komiteen...e d mulig? Og ke kreve d for å bli medlem???
Glede meg t desmberkos!!!Hb me får d t!
Snakkes

Morten said...

Dverge-komiteen e veldig trvel for tiå, all steinhugging tar mye lengre ti når det e frost. Men me ska prøva å komma me flarre infobloggar, men du kan jo begynna me å lesa den fuste infobloggen hvis du vil. Bår det gjelde ke som ska t for å bli medlem så må du vartfall senna inn en skriftlig søknad her på bloggen, åsså må du hovedsaklig var dverg. Mar kan eg ikkje sai for øyeblikke.

Hanne Matilde said...

Morten!
Nå e det på tide med ny blogg!

Hanna said...

Orker drive isje me sånne ting så tålmodighed, men me e ganske udholdane, å d komme alltids godt me når d jelle å hogga stein, sant? Så lenge me får litt mad i skrotten så e me ganske greie å omgås egentli, d e bare isje så mange så gidde å prøva for di syns me ser stygge ud...
Fordomsfolle toskår...
Eg ska prøva å klara å venta litt t, men eg anbefale at dåkk får rauå i gir.

Anonymous said...

Kjære Dvergekomite!

Vi i hobbitkomiteen føler oss noe rystet over spiralene som beveger seg i undergrunnen. Som medkomite av Midgards overlevende er det vår plikt å utrykke vår bekymring om at orker og andre utysker skal ta medlemsskap hos dere. Dere vet selv hva orker har oppnådd gjennom tidene, og vi vil desverre finne det noe utrygt dersom slike vesener skulle være blant deres tropper.
Komiteen venter i spenning.

Mvh Hobbitkomiteen
(som ser fram til kveldsmat om 6 minutter og 45 sekunder presis dersom Rosie har maten klar i tide)

Hanna said...

Jeg må be meg fritatt fra å bli nevnt i samme stening som ordet utyske, spesielt i en steningen hvor dette ordet peker direkte tilbake på meg og min art. Som nevnt tidligere er det min mening at vi orker er blitt satt i et helt feil lys på grunnav vårt bidrag i Saurons hær. Må jeg få lov til å nevne at orker er svært lojale vesner som holder seg til sin mester til det siste, men ettersom vår store leder ikke lenger er blant oss er det naturlig for oss å søke andre fellesskap. Det var her Dvergekomiteen kom inn for min del. Jeg er en fredelig ork med fredelige hensikter som kun trenger et fellesskap å tilhøre.
Anse dette som en videre søknad om opptak som medlem i Dverge-komiteen.

mvh

Morten said...

Vi i Dverge-komiteen har hatt lange diskusjoner angående nye medlemmer i Dverge-komiteen. Vi skal ikke gå offentlig ut med de nye medlemmene enda, men vi kan med sikkerhet si at det vil komme noen nye inn, i nærmeste framtid.

Vi vil også gjerne spørre Hanna noen spørsmål:

Vi vil ikke være fordømmende mot noen, og Hanna skal slippe å måtte såt til ansvar for hva andre orker gjør. Men hva har Hanna egentlig gjort? Har du selv kjempet for Souron eller Sarumann? Det er veldig viktig at vi får et ærlig svar på dette?

Også lurer vi på hva Hanna synes om å drepe andre orker? For det er en del av å være medlem av Dverge-komiteen.

Til slutt lurer vi på hvor mye erfaring Hanna har med tanke på steinhugging?

Hanna said...

Kjemping og kjemping...
Det spørs litt hvordan du ser på det egentlig. Jeg har drept noen skapninger, det kan jeg ikke benekte, men kjemping høres litt voldsomt ut i mine ører. Hvem jeg "kjemper" for har egentlig lite å si for meg, så lenge jeg får sloss litt innimellom. Jeg liker å drepe, det er i min natur og dersom jeg ikke får drept noe i en lengre periode får jeg kramper i armene som kan være dødelige for de rundt meg. Dette forhindres selvfølgelig med å la meg få lov til å drepe noe. Det kan være hva som helst egentlig. Bare det er større enn insekter og smågnagere, da.

Jeg forstod ikke spørsmålet med å drepe andre orker. mener du bare vanlige orker som meg selv, eller sikter du til Uruk-Hai, eller er det det samme i dine beregninger?

Når det kommer til steinhugging har jeg gode nyheter, og jeg svarer med å stille deg et retorisk spørsmål: Hvem tror du hugget ut gangene og hulene under Isengard?

mkh