Wednesday, August 01, 2007

Morten has returned!

Då va siste ord lest i serien Harry Potter, for Morten sin del. Bokå: Harry Potter and the Deathly Hallows blai lukka og levert videre t Fredrik i går og nå vett eg ALT. Men eg ska ikkje røba någe altså av ke som skjer i bogå, så alle dåkk som ikkje har lest hu/ikkje e fardige me hu (med ande ord e uvitande)kan trygt lesa denne bloggen.

Bogå blai kjøpt den 21. juli på dalhe libris(som me har en mistanke om har blitt notabene) i Langgadå i Sandnes. Meg å min gode venn Helle kjøpte bogå samtidigt, for så å gå å spisa frokost å lesa d fusta kapittele på Arne Johannesen. En meget god start på en 10 dagers lang isulasjon fra omverdenen. Eg va fast bestemt på at denne bogå ikkje sko bli røpt for meg, så eg har prøvt å unngå sosiale sammenkomster så godt eg kan. D va t stor hjelp at me reiste på feri t Danmark på torsdag, for då va d bare Håkon eg møtte som leste bogå, å eg hadde komt lenger enn han, så då konne han ikkje røpa någe.

Følelsane mine e litt delt. En del av meg saie at d e domt at nå e d slutt, men en aen del saie at d e godt å ha fått vida alt, å at nå e d sista punktummet satt. Uansett så kan eg vartfall vende tebage t verden igjen, å d e jo bra, sjøl om d har vart godt me en liden pause der eg bare konne forsvinna inn i fantasiens verden, å gløma alt aent.

Eg va veldi fornøyd me bogå, EKSTREMT kjekk å lesa. Mye action. Eg har storkost meg me hu hailt siden eg kjøpte hu. Å d som e så kjekt me bøger e at du når som helst kan ta di ud av boghullå å lesa di på nytt igjen. Å vær du sikker; d komme eg t å jørr me Harry Potter. Serien e ikkje lagt vekk for allti, sjøl om siste punktum e satt. Naida, den vil komma ud av hyllå igjen og igjen og igjen og igjen(som Rudi ville sagt d).

Ellers så likte eg veldi godt at J.K.rowling dedikerte denne bogå t meg:)

(PS: d e fint om dåkk ikkje røbe någe av handlingen i bogå i kommentarane dåkk legge igjen, me tanke på di uvitende som ikkje har lest haila bogå;))

5 comments:

Anette said...

Ja det e vanskeligt å kombinera lesing med verden udenfor. Det bler litt surrete liksom. Eg sko ønska eg eg bare konne gått "onna jordå" for ei stonn, men desverre har eg ein jobb å ta hensyn te.

Nå bler vel snart den hemmelige månedens artist avslørt siden det e 2. august ideg, altså ny måned?!

Kanskje Ten Tenors konne hatt ein måned... eller kanskje dei ikkje trenge å bli analysert :p

Maria said...

eg har ikkje lest Harry Potter eg. Begynte ein gang, men gav opp - å så blei alt så øvehypa, at eg bare la det fra meg. Kanskje eg lese serien en gang, itte alt hysteriet har lagt seg fårr å se ka eg gjekk glipp av. Eller kanskje ikkje.

Men eg lese mye aent då. Godt å isolera seg fra tid te aent.

Anette said...

Nå æ æg åg færige me bogå. når æg kom heim frå leiren såd æg mæg ner for å læsa ud resten, å nå 23.55 (ja, æg læse ikkje så raskt) va siste setningen læst!
tenk at dæ æ øve..
jaja, nå kan æg jaffal få konsentrert mæg om å jær di siste forberedelsane t ten-in, å dæ æ jo bra:P

Camilla Kristiine said...

Ja, den bogå va god.Eg he bare lest 1en før, også sett filmene.Men itte eg hadde sett 5en, så ville eg bare lesa alle bøgene.Begynte i seksen, også leste eg syven.Engelsk e best..ingen tvil om d:)For å sei d sånn...mine bøger gjekk fort...veldig fort.Men ja, eg og ska ta og lesa dei om og om igjen!!! E enige i at d e litt trist, men og godt at historien e ferdig. Tror egenlig isje at filmene blir så bra..blir ofte litt mangelfullt i forhold t boka, men får bare vente og se...
og ja...kunne du hatt ringt meg?Prøvde å ringe deg i dag...gjelde andakt på leir...lure på om du kan bytte dag ed Tora??
KLEM!

Hanne Matilde said...

Åh!
Det e alt eg kan sei!
Eg leste den på ei uka å grein kvar einaste dag!
Hadde ein heilt fantastisk rar og sensasjonell følelse av tristhet, glede og frykt gjennom heila bokå... Så eg seien igjenn, ÅH!

Tusen takk for komentaren=)
Eg glede meg SÅ!=)