Monday, December 04, 2006

HEI HEI...
Då e endelig bloggtørken t morten øve. Tror vartfall d. D kan godt ver d tar ei stonn t neste gång, men eg håbe ikkje d. Nå bejunne ting å roa seg, di fleste prøvane e onnagjort og sånn e d og me alle innleveringane. Leverte sainast i dag inn 6 nynorsktekstar. Men vartfall: ting roe seg å d går sakte men sikkert mod jul. Advendtskalenderen e hengt opp, adventskransen har fått sitt fyste lys tent og advendtsleirane e i full gang. Eg ska foreløbi på to denne advendten, di to kommane helgene.

For litt øve ai uga siden så va eg hos frisøren og kluppte meg. Og som eg så ofte gjørr så opplevde eg någe litt interresant (syns eg vartfall) hos frisøren.
Det va faktisk ganske greit hos frisøren denne gången. Hadde en grai frisør, håre mitt blai ganske mye kulare enn d va fra før å eg kjøpte en ganske go voks. Altså et bra besøg hos frisøren. Å når eg sko gå så sa eg så høffli "hade" som eg pleier å jørr. Å då sa hu frisøren: "Å go jul då, viss eg ikkje ser deg ijen før jul" å når hu sa d blai eg litt fortomla. Det va jo lenge t jul, me va jo ikkje i advent en gång. Handlesentåre va bejunt å henga opp julepynt og nissane va komt i mange butikka, men d va jo lenge t jul forde. Så i all min fortommelhet så prestere eg å sai"Ja" tror eg. Vett ikkje heilt kor den kom fra men tait va d. Men når eg då jekk på vei ner t bussen så jekk eg å tenkte litt på dette då. Å egentli va d veldi koseli sakt. Det e egentli en ganske fin ting å ønska folk ei go jul. For jul e liksom ei ti som en bruge på di som en e gla i. Jer gava t di du sette pris på å sånt. Å d e någe di aller fleste glede seg t, eg har vartfall allti jort d. D e liksom den tiå av åre en ynne folk å ha det litt bere enn di plaie. Så då e d ganske fint å ønska kvarandre go jul. Å ønska at di ska ha d bra, å at di ska kosa seg i den goe tiå av åre. Ønska at di ska ha det litt bere enn di plaie. Eg syns vartfall d va en koseli ting å sei, sjøl om d va litt tili. Så nå oppfordre eg dåkk t å ønska andre go jul, å ta d skikkeli inn øve dåkk når någen saie d t dåkk.

Så alle dåkk som lese dette vil eg ønska ei rikti GO JUL viss, og sko eg møda dåkk ijen før jul så ska eg prøva å huska å sei d då åg:)

10 comments:

Anonymous said...

HEI HEI ja. Meg igjen. Alltid fyst. Ownage. Eller bare Gisle. Du kan velga. Uansett syns eg jul e aller aller aller BEST! Og eg syns alle ska ha det bra i julen. Det ska me vel egentli syns allti, men julen e litt VIP syns eg. Eller VIH(Høytid/Holiday)

Anyways... Eg akte å gå i hi denne julen med alle mine venner og familien! Skolen ska glømmas, og kan for alt eg bryr meg gå i båset. Så eg e ganske sikker på at eg komme t å se dg før jul, men eg kan alltids ønska deg og alle andre kommentararar(Går d ann å sei d?)ein go jul. Altså: GOO JUUL! May it be a great one! Og hvis me e heldige snør d kanskje litt åg:)

Hanne Matilde said...

JUL, JUL, JUL!
Det e aller best! Eg e kjempe gla i julå å alt den bringe med seg! Og det e akkurat som eg blir litt glaere i alle andre og!:)
Jul e flott, du e flott ja der ser du der komme jule spiriten igjen! Eg tror eg har ein liten julealv inni meg som danse kver gong eg hørre jul!:) Det krible så godt i magen!!!
Og ikkje glømm kaffor me feire jul.
JESUS!

Så alle sammen her e min oppfordring!
Spis uten dårlig samvittighet!
Gjør andre glad (til og med de du ikkje snakke så mye med)
Å la smilet komma fram titt og ofte!:)
Så GOD JUL ALLE I HOPA!!!

Anonymous said...

God jul, Morten... Å eg vett faktisk ikkje kor tid eg ser deg. Men eg håbe at me kanskje får tid te å spela et spel en gang i desember..

Cathrin said...

wiggle wiggle wiggle... bfdshgænæ *amøbe*

Morten said...

Ja Maria... memå få t et spel:) Å eg tror Jonatan og hadde blitt gla for å få spela ligretto me tantå si...(va d ikkje tante me blai enige om du va?)
Kati du komme hjem?

Chatrin: bfdshgænæ... wiggle wiggle wiggle

Anette said...

wiggle, wiggle, wiggle...truuumpet

Anonymous said...

truuumpet... wræææææææh

Anonymous said...

Eg lure på om eg va grandtante?... Ligretto..hmm.... eg suge i ligretto...

Men eg e gla i å spela :) Men eg lige sånne spel dåkke ikkje lige har eg funne ut, spm å svar...

Men ikkje Bibel spelet - ialelfall ikkej visst eg ikkje får ver på lag med far din :)

Morten said...

men Jonatan lige så gått ligretto vettu... men eg får spela d me han en aen gång då... e enige me at me droppe bibelspele... eg lige ikkje d, e så dårlige:)

Martin said...

God jul ja.. osv,nå he eg jaffal kommentert, hr.Høie.