Wednesday, January 24, 2007

En fin sang om livet

Eg satt nettopp å leste en blogg om livet, og kem som har kontroll øve live å sånt. En veldi fine blogg, som fekk meg t å tenka på en sang. En av mine yndlingssanga, en av di finaste sangane som e lagt spørr du meg. Så eg tenkte eg sko skriva den inn her. Sangen komme fra en film som hette "Josef - King of Dreams" som e lagd av DreamWorks. Eg lige den veldi godt. Fortelle historien fra bibelen om Josef. Beklage viss det e någen ord som e skreve feil, for eg har skreve teksten av bare å ha hørt sangen, å eg e ikkje altfor stødig i engelsk. Anbefale dåkk å hørra sjølve sangen og, KJEMPE fin.

I thougth I did what's right
I thought I had the answers
I thought I chose the shorest road,
but that road brougth me here

So I put up a fight,
and told you how to help me
Now just when I have given up
the truth is comin' clear

You know better then I
You know the way
I've let go the need to know why
For you know better then I

If this has been a test
I can not see the reason,
but maybe knowing I don't know
is part of getting trough

I tried to do what's best
And faith has made it easy,
to see the best thing I can do
is put my trust in you

For you know better then I
You know the way
I've let go the need to know why
For you know better then I


I saw a cloud and thought it was the sky
I saw a bird and thought that I could follow
But it was you who taught that bird to fly
If I let you reach me, will you teach me

For you know better then I,
You know the way
I've let go the need to know why
I take what answer you supplie
You know better then I


Eg vett kem som vett bere enn meg, og eg vett at det besta eg kan gjør e å stola på Han. Gjør eg d så vil Han lera meg å fly.


5 comments:

Maria said...

If this has been a test
I can not see the reason,
but maybe knowing I don't know
is part of getting trough -

der har du tankane mine igjen, ser du :)

Du tenke nå kje så dårlige tanker sjøl, unge herr Høie :)

Å her har du det du spurte om :

ul. Wyslouchów 22b/22
30-611 Kraków
Polska

(gjelde te 20. feb, då flytte eg inn i ny leil...)

:)

Ha ein fin dag!

Morten said...

Det e jo ikkje eg så har skreve d då. Men an betegne jo en del eg tenke.

Men du får sei i fra om den nye adressen åg då når den komme Maria.

Maria said...

eg visste jo at det ikkje va du så hadde skreve denne sangen då ;)

Men du tenke ganske lurt ganske ofte alligavel :)

Hanne Matilde said...

Kommentar fra Hanne! E det ikkje fantastisk... Ja så kommentere eg då. Vett ikkje om min egen blogg blir oppdatert snart, det får tiden vise. Så denne sangen va kjempe fin:) Gud er veien, sannheten og livet!

<3 Fra Hanne...

Anonymous said...

Hei hei...

Det e liksom når Josef e i fengsel at de fine sangane bler produsert. Ta for eksempel "Close every door to me" (ah... eg får frysningar bare eg tenke på den). Åsså har du denne sangen. Fint perspektiv sunns eg.

Eg lige godt settningen: If I let you reach me, will you teach me. Eg trur at Gud kan forvandla meg. Det gjelde bare å tørra å ta imod det Gud har for meg. Det e litt udfordrane det der, men eg trur det e veien å gå. Glede meg te å ta nye syeg og te å se deg(!) ta nye steg :) Braveheart!

Kos&Klem fra din søster, på to plan... hihi.